tisdag 12 maj 2009

Time flies

Time flies when you are having a great time.
And it is slow when you have nothing else to do but stare in to a wall.
The hours goes so slow you'll think time has stoped completly.

Den här dagen har nästan gått extremt segt. Samhälls kunskapen, som jag även kom försent till, sniglade sig fram. Vi kollade på en film som jag redan sett. Jag satt och spelade Crisis Core lite halvhjärtat istället. Det känndes som en bättre och nödvändigare sak att göra. Efter kanske en 10 minuter slog tröttheten till som ett slag i bakhuvudet. Stänger av PSP:n och rullar ihop min tjocktröja för att använda den som kudde. Lägger ner huvudet på den och hamnar i nån slags dvala nästan direkt som ögonlocken slår igen. Jag har även märkt att jag slutar andas ett par gånger då jag sover. Det är lite småläskigt och ytterst obehagligt.
Filmen slutade och folk tog rast. Jag vaknade till lite smått och precis då bestämmer sig våran lärare för att öppna fönstret. Jag får solsken direkt i ansiktet och bli tillfälligt blind och skriker lite smått. Våran lärare tyckte att det var underhållande och klagade på att jag borde gilla solen mer. Drar fram solbrillorna ur väskan och får honom att skratta gott. Våran SO lärare är nice. Den enda läraren på skolan som jag faktiskt respekterar. Vi gjorde uppgifterna vi fick av honom och satt sedan och pratade. När man pratar med honom är det som att prata med en annan elev nästan. Och det är väldigt nice.
Bilden var inge märkvärdig. Jag satt återigen och inte gjorde så mycket. Beställde ram för min duk som förhoppningsvis kommer till torsdag så att jag äntligen kan få börja måla. Jag har gjort så många skisser på det att jag blir galen snart. Jag vill bara få börja måla på den så att alla mina idéer kan få komma till liv med färg. Alice I Underlandet har etsat sig fast i mitt huvud. Jag bara älskar den boken. Den är så otroligt underbart fantasifull så man kan inte annat än gilla den.
Efter som att jag bara satt och skissade på lektionen så gick den tiden relativt fort. Innan man visste ordet av så var den lektionen slut.
25 minuter kvar till matten då. Sista chansen för att kunna fråga Björn saker angående nationella imorgon. Vi sätter oss uppe på 8an och småpratar lite. Tiden går långsamt, dock så sakta men säkert slår klockan 12:00 och lektionen ska börja.
Det visade sig dock att den var inställd. De flesta jublade av all hjärtans lust. Jag suckade bara och blev lite smått irreterad. Hade gärna åkt hem då men kunde inte. Kim skulle komma förbi skolan och jag hade hans kläder med mig. Då var det ju bara att sitta och fördriva tiden i 1 & 1½ timme. Det var väl helt okej. Linn köpte ballonger som vi underhöll oss med ett tag.
Efter att Kim kommit och kläderna var överlämnade så var det bara att dra hem. Det var skönt att sitta på bussen/tunnelbanan och bara slappna av till musiken. Dock slappnade jag av lite väl mycket och dåsade till vid Sundbyberg.
Kom hem efter en stund och bytte om till myskläder. Eller aa, de kläder jag sover i vilket är tshirt och hotpants. Bara för att jag inte orkar gå omrking i jeans när jag vet att jag inte ska göra någonting mer under dagen. Chillade i sängen till The Tyra Banks Show och sedan America's Next Top Model. Bra program det där.
Föräldrarna kom hem med oboy. Lyckan var stor där. Sen åt man mat och nu sitter man här och skriver en massa ovettiga saker till blandad musik. Far min har precis poppat popcorn och det luktar otroligt gott i lägenheten nu. Dock så smakade de inte lika gott som de luktar. Jag har mina egna micropopcorn som skall poppas senare till Desperate Housewifes.

Imorgon är det matte nationella.
Återigen så gissar jag på att det kommer gå extremt dåligt för mig. Dyslektiker inom matte. Inte allvarligt talat då utan det känns bara som det. Jag kan sitta och lyssna i en halvtimme på en genomgång och förstå hur man ska göra. Sen när man väl ska börja räkna själv så har allt man precis lärt sig försvunnit ur hjärnan. Inte så bra när matte är ett av kärnämnena i skolan. Misslyckas jag på detta, vilket jag kommer göra med 110% säkerhet, så kommer jag inte vara nå vidare glad på skolan.

Inga kommentarer: